Saturday, December 27, 2008

امتحانات وكده

كوباية سحلب (مشروبى المفضل ) او لبن (بقيت بشرب لبن وسبحان الله بقيت بحبه ).. متقوقعه تحت البطانيه وجنبى طبق يوستفندى وطبق فيشار كبيررر واحيانا بحط طبق طماطم (انا بموت فى الطماطم ) وكل المواد ورقها جنبى على السرير ومتقسم
اخر روقان صح
وياسلام بقى لو الكهربا تقطع .. بحب اذاكر فى ضوء الشموع
ولو الكهربا موجوده بعمل كوكتيل اغانى لنجاة وفريد الاطرش وابدأ المذاكره بقى فى جو يبان انه رايق بس هو متوتر وعاصف كمان من جوايا.. لا يقطعه سوى الصلاه او الزيارات المتكرره لبيت الراحه والزيارات دى مبتكترش غير ايام الامتحانات لحد مابظن انى عندى سكر بعد الشر وانا مش عارفه
بس اعتقد انه من التوتر او هروب نفسى من المذاكره بس هروب منيل بصراحه
طبعا كل ده بيبدأ من الساعه 5 المغرب كده لان قبل كده بيبقى فترة طبيخ وبخلص بليل على 1 كده
ده يومى المعتاد من اول شهر 12 تقريبا مع طبعا استثناءات لو رايحه الكليه اشوف ورق جديد نزل ولالا
وهكذا
احيانا ببقى نفسى اقعد تحت البطانيه كده من غير ماابقى ماسكه مذكره فى ايدى
احيانا بردو ببقى نفسى اعرف انام من غير ماافكر فى اى حاجه
من غير ماافكر فى اللى ذاكرته
من غير مااقعد - بيبقى غصب عنى - اسمع لنفسى اللى حفظته قبل ماانام
من غير مااخاف من الامتحانات
نفسى ابقى نايمه مرتاحه ومطمنه وبالى رايق
نفسى الاقى وضع مريح اصلا للنوم .. بفضل اتقلب وفى الاخر بنام نومه متعبه وبقوم عضمى كأنه دايس عليه قطر
مش فاكره انا كنت بنام ازاى الاول بس اكيد كان فى وضع مريح عارفاه ونسيته الايام دى
هفضل كده لحد 29 يناير ان شاء الله
حاجه متعبه جدا

2 comments:

حاسوباتيه said...

ههههههههههههههههههه انا خلصت السنادي وانتي لا هههههههههه
وبنام براحتي واخر مزاج ادخلي حتى بالاماره عندي وهتلاقي بوست عن كده وانا طبعا مش بغيظك ولا حاجه انا بس بفرسك

ههههههههههه
ربنا معاكي يارب ياقمر

Foxology said...

هانت ربنا يوفقك ان شاء الله :)